Hovno v omáčke

Autor: Matej Benčík | 9.2.2013 o 23:30 | (upravené 10.2.2013 o 12:32) Karma článku: 16,35 | Prečítané:  1865x

Vážne som neveril tomu, čo čítam. Seriózna obhajoba toho odpadu, ktorý prevláda v našich televíznych programových štruktúrach.

Mám namysli nedávny rozhovor s producentom Radom Štefanovom, ktorý stojí za minulými ale aj súčasnými reality-show vysielanými na komerčných staniciach. Nechcem sa, samozrejme, nikoho dotknúť, verím, že pán Štefanov je vzdelaný človek s vedomosťami i skúsenosťami, ale neprestávam byť v údive, že za ten hnoj, ktorý je na obrazovkách, niekto reálne bojuje, podporuje ho a dokonca v ňom vie nájsť niečo profesionálne.

Verím, že aj za tým-ktorým projektom je práca a nejaké úsilie, ale prečo je vôbec niekto ochotný niečo takéto vyprodukovať? Prečo je niekto ochotný stráviť mesiace prípravou programu, ktorý je založený na vulgárnosti, hádkach, sexe a naozaj primitívnych dialógoch?! Nerozumiem, že to tvorcom nie je aspoň... nepríjemné.

V rozhovore pán Štefanov uvádza: „Dovtedy mnohí netušili, že na Slovensku existujú farmári, ľudia živiaci sa napríklad predajom mlieka, ktoré ráno nadoja. My sme z nich urobili televíznych hrdinov.“ Toto je na zaplakanie. Pseudofarmári, ktorí účinkujú v pseudofarmárskych programoch, sú nazývaní televíznymi hrdinami. Áno, som si istý, že u nás je veľa skutočných hospodárov, ktorí tvrdo pracujú na svojom statku a vedú ťažký život, ale majú v sebe toľko pokory a hrdosti, že sa nebudú pchať do takého projektu. Nuž, a za takými sa televízny štáb nevyberie... Je mi z toho naozaj smutno.

„Vôbec to tak nemusí byť. Vhodnosť každej story záleží na konkrétnej docusoap.“, uvádza slovenský producent na margo poznámky redaktora, ktorý mal pocit, že do castingov sú prednostne vyberaní ľudia s vulgárnym slovníkom a základnou školou. Zatiaľ ani jedna „docusoap“ podľa mňa nemala odlišne vybraných protagonistov. Vlastne som vždy zaregistroval nejaké tie hádavé typy, vulgarizmov bolo tiež vždy hojne a aj keď ich dotyčný náhodou nepoužíval, jeho komunikačná úroveň bola naozaj jednoduchá. Chápem, že na obrazovku treba niečo, čo diváka udrží, ale, moje nervy, to naozaj nedokážeme na Slovensku vyprodukovať niečo aspoň trošku hodnotné? Nech je to aj reality-show, ale... ale skrátka iná. Ja verím, že to možné je.

„Martinka z Turca má otvorený, extrovertný, zvláštny prejav...“, úprimne som sa zasmial. Poznám otvorených aj extrovertných ľudí. Poznám aj takých, ktorých prejav je zvláštny, iný než je bežné. Ale ak takto popíše niekto „fenomén freak“, ako nazval Martinku pán Štefanov, to je skutočne absurdné. Podľa mňa sa dá jej prejav považovať za smiešny, primitívny, trápny, blbý, obmedzený, ale určite nie otvorený, zvláštnym spôsobom smiešny a už vôbec nie milý a vhodný na obrazovky.

Študujem komunikáciu s ľuďmi prostredníctvom marketingu. Dostali sme úlohu priebežne sledovať aktuálne dianie v reklamných spotoch a v najsledovanejších programoch, takže som bol „nútený“ si spraviť aký-taký prehľad aj v oblasti fariem, slobodných a neschopných mužov,či rajského hotela, ale úprimne, vykašlal som sa na to. Nemôžem a nebudem pozerať niečo čo robí z celého národa tupú blbú masu. Keď sa to niekomu pozdáva, prosím, nech si zapne Bučkovcov aj každý večer, ale skutočne ma zaráža, že niekto s vysokou školou dokáže bez ostychu produkovať mediálne hovno a ešte ho poliať akože zmysluplnou a inteligentnou omáčkou.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

TECH

Falošné správy a fabriky na trolov: Ako funguje propaganda 2.0

Ako sociálne siete a falošné správy stvorili dnešných populistov.

TECH

Gene Cernan videl z Mesiaca svet bez hraníc

Posledný muž na Mesiaci priniesol späť na Zem československú vlajku.

SVET

Savčenková pre SME: Ukrajina nie sú skorumpovaní politici

Musím Ukrajincov prebudiť, hovorí poslankyňa.


Už ste čítali?